Oeschinensee, 1e hike

6 augustus 2023 - Kandersteg, Zwitserland

Na een goede nacht in onze leuke hotelkamer begonnen we vandaag aan onze eerste serieuze hike.

Terwijl het af en toe flink regende klommen we naar de Oeschinensee op 1578 meter. Dit turquoise blauwe meer wordt omringd door vier drieduizenders die zorgen voor de nodige toevoer van sneltwater. Ook nu nog, midden in de zomer, waren de toppen besneeuwd.

De klim was pittig vanwege de steile stijging maar was werkelijk prachtig door alle watervallen om ons heen.

Bij het meer was het druk met toeristen die de kabelbaan hadden genomen. Maar na een stuk verder hiken kwamen we in een stuk bos waar we werkelijk niemand tegenkwamen. Toen we na het bos op een open vlakte kwamen liepen we wel een inheemse soort tegen het lijf: de Zwitserse koe, compleet met bel om de nek.

Na ruim 12 km, en 1.125 hoogte verschil in de benen kwamen we moe maar voldaan weer terug in ons hotel. Nu uitrusten voor de volgende hike 😊.

1. Lidy:
    6 augustus 2023
    Heel erg stoer van jullie!!!
    Leuk dat die koe jullie als wandelaars zo begroette,hij had natuurlijk meteen door dat jullie van verre kwamen !!
    Slaap lekker!!💤💤